Geoblog.pl    gucio    Podróże    Francja, Monaco - Lazurowe Wybrzeże    Nicea - promenada i port
2024

Nicea - promenada i port

Francja
Francja, Nice

Do morza mamy około 10 min. Zostawiamy wszystko i idziemy. Promenada Anglików ciągnie się wzdłuż wybrzeża od lotniska do starego miasta. To około 7 km. Idziemy w stronę starego miasta. Po prawej plaże i piękne lazurowe morze, a po lewej stare wille, pałace arystokratów i hotele. Świetne miejsce na spacery ale też na wypoczynek na jednej z wielu ławeczek. Dochodzimy do miejsca gdzie upamiętniono ofiary zamachu terrorystycznego. Nazwiska 87 ofiar ułożone w kształcie serca.Z pięknych budynków wyróżnia się Hotel Le Negresco w którym nocował m.in. Michael Jackson.Obok w pięknej willi z ogrodem Muzeum Massena. Podziwiając piękne widoki z prawej i lewej strony, mijając Pomnik Wojenny doszliśmy do Starego Portu.Stary Port w Nicei właściwie nazywa się Port Lympia. Port pełni różne funkcje. Pływają stąd promy na Korsykę i Sardynię, a statki wycieczkowe m.in. do Saint-Tropez.
Jest to też przystań dla miejscowych rybaków. Dookoła portu mnóstwo kawiarenek i restauracji.Wzdłuż północnego brzegu portu stoi kościół Notre-Dame du Port.To miejsce modlitw żeglarzy. Na tym dziś kończymy i wracamy na nocleg.