Geoblog.pl    gucio    Podróże    Chorwacja - Zagrzeb, Dubrownik    Dubrownik - zwiedzanie w deszczu
2023

Dubrownik - zwiedzanie w deszczu

Chorwacja
Chorwacja, Dubrovnik

Niestety ale pada deszcz. Mamy kartę Pass więc chyba dziś czas na muzea. Transport publiczny też mamy w cenie karty więc minimalizujemy chodzenie w deszczu. Tak szczerze to jest ciepło więc nie tak źle.Z Dubrovnik Pass wchodzimy do Muzeum Morskiego. Muzeum znajduje się w Forcie Św Jana na murach. Dużo eksponatów od czasów starożytnych.Warto było tu przyjść. Deszczyk raz pada raz nie więc pod parasolkami spacerujemy dochodząc do kościoła Św Ignacego do którego prowadzą barokowe schody znane z serialu HBO „Gra o tron”. Schody cieszyły się większym zainteresowaniem niż kościół.Przechodzimy przez mały rynek. Myślę że w pogodny dzień jest tu pełno ludzi. Dziś rynek prawie pusty jedynie w kawiarenkach z parasolami trochę ludzi. W środku rynku pomnik Gundulićev. Z kartą D-Pass wchodzimy do pałacu Rektorów. To elegancki XIV-wieczny, gotycko-renesansowy pałac mieszczący muzeum prezentujące meble z epoki i herby. Katedra Wniebowzięcia NMP to następny obiekt który zwiedzamy. Wybudowana na początku XVIII wieku barokowa katedra z tryptykiem Tycjana i dziełami włoskich mistrzów. Włóczymy się jeszcze po uliczkach.Trochę zmęczeni wracamy na kwaterę ale widząc w porcie olbrzymie statki pasażerskie idziemy się z nimi przymierzyć. To naprawdę kolosy.