Geoblog.pl    gucio    Podróże    Chorwacja - Zagrzeb, Dubrownik    Dubrownik - zwiedzanie
2023

Dubrownik - zwiedzanie

Chorwacja
Chorwacja, Dubrovnik

Z samego rana idziemy pieszo na zwiedzanie 'perły Adriatyku'. To podobno najpiękniejsze miasto w Chorwacji /tak przeczytałem/. Po przekroczeniu głównego wejścia do starego miasta przez bramę Pile po lewej stronie jest wejście na mury obronne. Z prawej i z lewej strony słychać muzykę z filmu Gra o Tron. Albo muzycy albo z kawiarenek ale jest obecna i zaraz kojarzy się że tu nakręcono dużo scen do filmu. Po przeskanowaniu naszych biletów /kod w telefonie/ wchodzimy na spacer po murach. To jakieś 2 km z wieżami i wieżyczkami. Mury w świetnym stanie a widoki niezapomniane.Idąc wzdłuż muru wstąpiliśmy do pracowni Đuro Pulitika. To chorwacki malarz ale nie przypadł nam do gustu więc dalej wzdłuż muru. Przy jednej z wież tłum ludzi. To tu kręcili fragmenty filmu 'Gra o Tron'. Robimy bardzo dużo zdjęć. Architektura Dubrownika wspaniała. Po przejściu całej trasy idziemy zwiedzić Fort Lovrijenac. To forteca zbudowana na cyplu wysuniętym w morze, z której można z nowej perspektywy podziwiać miasto i mury. Teraz odpoczynek. Idziemy do starego portu. Port pełen kutrów rybackich i kolorowych łódek. Przyjemne miejsce na spacer i kolację w jednej z portowych restauracji których tu mnóstwo.