Geoblog.pl    gucio    Podróże    Dania, Szwecja - Kopenhaga, Malmo    Do Malmo

Do Malmo

Szwecja
Szwecja, Malmö

Wcześnie rano śniadanie i do centrum na autobus do Malmo.Bilety już kupione przez Internet. Zajmujemy miejsca w autobusie z przodu aby mieć ładny widok przed sobą. Most nad Sundem łączy Danie ze Szwecją a dokładnie to Kopenhage z Malmo. Koszt budowy to 2 mld $. Jest to jedna z największych konstrukcji tego typu w Europie. Sam most liczy sobie 8 km, w najwyższym miejscu wznosi się 70 m ponad poziom wody. Autobusem dojeżdżamy w okolice dworca kolejowego i zaraz go zwiedzamy. Obok jest Informacja Turystyczna gdzie otrzymujemy mape miasta z zaznaczonymi atrakcjami. Idziemy do skręconego wieżowca tz.Turning Torso. 190 metrów wysokości i 54 kondygnacje to najwyższa budowla w Szwecji a drugi najwyższy dom mieszkalny w Europie. Dzielnica gdzie stoi wieżowiec należy do ekskluzywnych. Spedziliśmy tu trochę czasu. My w kurtkach a starsze panie się kąpały w Sundzie. Idziemy do centrum. Po drodze Zamek Malmohus-to połączone muzeum sztuki, historii naturalnej oraz muzeum regionalne. Idąc już wąskimi uliczkami dochodzimy do centrum miasta. Lilla Torg - Mały Rynek, na który składają się XVI wieczne kamienice. Pełno tu kawiarenek,barów rybnych i sklepów. Z rynku idziemy na najstarszy plac w Malmo Stortorge. Tu wspaniały XVI wieczny ratusz.W centrum placu zlokalizowany jest pomnik Karola X Gustawa na koniu, władcy który poprowadził Szwedów do zdobycia Malmö w 1658 roku. Obok Hotel Kramer i XIX wieczna apteka Lejonet. Odchodząc uliczką od głównego rynku dochodzimy do Kościoła św.Piotra.Jest to przykład niemieckiej odmiany gotyku, wybudowany na początku XIV wieku. Kościół św. Piotra to najstarsza zachowana budowla w mieście. Niestety zamknięty więc idziemy dalej. Muzeum Sztuki Współczesnej- okazały budynek więc dużo zwiedzania ale mamy mało czasu więc rezygnujemy bo jeszcze do tego za mało mamy koron. Kręcimy się po starówce. Na deptaku mijamy Optymistyczną Orkiestre. Szybko zleciał nam czas i spieszymy się już do autobusu. Wracamy do Kopenhagi. Szkoda. Bardzo się nam podobało Malmo. Kopenhaga w deszczu a jutro wyjazd do domu.