Geoblog.pl    gucio    Podróże    Hiszpania - Barcelona, Girona    Barcelona - Barri Gotic,La Ribera,Montjuic

Barcelona - Barri Gotic,La Ribera,Montjuic

Hiszpania
Hiszpania, Barcelona
Przejechano 2016 km

DZIEŃ 2
Jest OK. Nie pada. Idziemy na Pl.Catalunya. Podobnie jak wczoraj kierujemy się uliczką do katedry aby od niej rozpocząć zwiedzanie BARRI GOTIC. Piękna gotycka katedra św.Eulalii z jeszcze piękniejszym wnętrzem. Po wyjściu z katedry, wąskimi, ciemnymi uliczkami dochodzimy di Pl.Neri. XVIII w kościół,przylegająca do niego szkoła i Muzeum Butów. Następny Pl.Oriol. Tu kościół Santa Maria del Pi oraz jak wyczytałem w necie lubiany przez turystów Bar del Pi.
Z placu na plac. Teraz Pl.Jaume. Plac to centrum władz miasta.Tu stoi Ratusz Miejski i siedziba Rządu Katalonii. Następny plac to Pl.Sant Just. Tu jest wszystko. Kościół,sklep spożywczy,restauracja,szlachecka rezydencja i miejsce gdzie dzieciaki grają w piłke. Idąc dalej wzdłuż murów dochodzimy do Pl.Rei.Tu znajduje się Palau Reial Major, kaplica Santa Agata i Muzeum Historii Miasta. To takie najważniejsze miejsca Barri Gotic.

Teraz pora na dzielnice La Ribera. Mamy wyznaczonych kilka punktów których nie można przeoczyć. Pierwszy będzie kościół Santa Maria del Mar. Niestety zamknięty ale podziwiamy pięną gotycka fasadę i okrążając kościół mijamy Fossar de les Moreres – miejsce upamiętniające poległych w 1714r. Dalej Mercat del Born – dawniej targowisko, obecnie miejsce wykopalisk. Specjalnie błądzimy po uliczkach La Ribera aby wejść na ulicę Montcada – ulica muzeów. Do Muzeum Picassa przyjdziemy więc kierujemy się do Pl.Augusti Vell gdzie odpoczywamy w cieniu na ławeczce. W okolicy dużo barów z ogródkami. Kolejny plac Sant Pere. Kosciół piękna fontanna z wodą pitną. Ostatnim zabytkiem w tej dzielnicy jest Pałac Muzyki Katalońskiej. Piękna, modernistyczna budowla.

Po krótkiej przerwie na posiłek i odpoczynek ruszamy na Montjuic. Idziemy od strony Pl.Espanya. Na środku placu pomnik, po drugiej stronie Las Arenas nieużywana dzisiaj arena walki byków. My idziemy w kierunku dwóch wież /w remoncie /skąd mamy wspaniały widok na Pałac Narodowy. Wielki budynek u szczytu wysokich schodów. Całe szczęście że obok są schody ruchome więc nie ma problemów z dotarciem na góre. Z góry ładny widok. Magiczne Fontanny trzeba też zobaczyć ale jest jeszcze na to czas. Idziemy w góre.Obiekty olimpijskie. Piękny stadion,charakterystyczna wieża telekomunikacyjna i wiele innych obiektów. Nasz cel to Zamek Montjuic więc dalej w góre. Na piechote. Dziś w zamku jest muzeum. Poza muzeum można podziwiać piękne widoki na Barcelone. Czas tak szybko leci że przyspieszamy kroku aby zdążyć na ostatni pokaz Magiczne Fontanny. Zdążyliśmy. Warto było. Tego nie da się opisać. Przepiękny pokaz razem z muzyką.
Wracamy do hotelu. Jest już dosyć późno a Barcelona pięknie podświetlona. Czas odpocząć.