Geoblog.pl    gucio    Podróże    Czechy, Włochy, San Marino - Mikulov, Wenecja, Werona, Vicenza, Padwa, San Marino    Padwa to nie tylko freski

Padwa to nie tylko freski

Włochy
Włochy, Padova

Do dworca mamy kawałek drogi ale już po kupieniu biletów /2,85 €/ siadamy na ławeczce i czekamy na pociąg.Padwa jest niedaleko Wenecji więc podróż trwała bardzo krótko.Na dworcu w Padwie idziemy do Informacji Turystycznej gdzie dostajemy mapkę i miła pani kreśli nam na niej gdzie mamy iść i co zwiedzać.Co mamy zwiedzać to wiemy ale mapka się przyda.
Idąc do centrum dochodzimy do kaplicy Scrovegnich-największe arcydzieło sztuki w Padwie.Projektantem budynku oraz znajdujących się tam fresków był Giotto.Sam budynek nie przypadł nam do gustu ale cykl fresków przedstawiających życie Najświętszej Marii Panny i Chrystusa należy do najwspanialszych na świecie.Wstęp do kaplicy najlepiej rezerwować wcześniej.Samo przebywanie w kaplicy gdzie są freski trwa 15 min.Proponowano nam jakąś godzinę w środku dnia ale nie znając miasta mieliśmy obawy czy czasami się nie spóźnimy.Ostatecznie po burzliwej naradzie zrezygnowaliśmy z obejrzenia Giotta.Aby ostudzić emocje siedliśmy na ławeczce w Arenie a potem do kościoła Eremitów który jest obok.
Spacerując uliczkami Padwy podziwiamy piękne pałace i domy.Zacienione uliczki doprowadzają nas do placów handlowych ze straganami.Na wielkim targu żywności, Salone, kupujemy to co nam potrzeba i idziemy do katedry.Obok katedry Baptysterium.Włucząc się dalej uliczkami Padwy dochodzimy do Prato della Vialle - największy plac miejski.Tu przy fontannie,na ławeczce nabieramy sił na dalszy spacer.Niedaleko zaraz przy placu bazylika San Giustina.
Na koniec zostawiliśmy sobie Bazylikę św.Antoniego.Mijając wiele ulicznych straganów również żebraków dochodzimy do bazyliki a tu rusztowania.Niestety zdjęć nie będzie więc wchodzimy do środka.Wielu pielgrzymów w kolejce do sarkofagu św.Antoniego.Panuje tu specyficzna atmosfera.Troche czasu zajmuje nam zwiedzanie tej bazyliki ale warto.Przed bazyliką pomnik Gattamelaty żegna nas i udajemy się w kierunku dworca kolejowego.Po drodze jeszcze przechodzimy koło zespołu budynków uniwersytetu ale brak czasu na dokładne zwiedzanie.