Geoblog.pl    gucio    Podróże    Ukraina - Lwów    Pierwszy dzień we Lwowie

Pierwszy dzień we Lwowie

Ukraina
Ukraina, Lwów

Zaczynamy zwiedzać Lwów który przez kilka stuleci należał do Polski. Jedziemy na Stary Rynek który otoczony jest pięknymi kamienicami reprezentującymi różne style architektoniczne. Jest ich tu - 44. Po kamienicach widać że było to kiedyś bogate miasto. W samym centrum znajduje się Ratusz. Dostępna wieża ratuszowa więc wchodzimy. Bardzo dobry widok na miasto. Jeszcze raz robimy rundę po Starym Rynku. O każdej kamienicy można napisać wiele ciekawostek ale za dużo tego. W jednej z kawiarenek pijemy kawę, czytamy w przewodniku historię kamienic i ruszamy dalej.W małej uliczce jest Kaplica Boimów. Przystajemy tu bo wzrok przyciągają piękne płaskorzeźby.Obok Katedra Łacińska- jeden z najstarszych kościołów we Lwowie. Trójnawowy gmach w stylu gotyckim zbudowany na przełomie XIV i XV wieku.Dookoła kościoła możemy podziwiać piękne kaplice. Wewnątrz Katedry Łacińskiej widnieje unikalny Obraz Matki Bożej Łaskawej zwany także Śliczną Gwiazdą miasta Lwowa.
Teraz spacerujemy deptakiem. Dużo tu ludzi. Jedni wypoczywają na ławeczkach inni grają w karty lub szachy no spory tu ruch. Idziemy od gmachu Opery do pomnika Tarasa Szewczenki. Kawałek dalej jeszcze jeden pomnik - Adama Mickiewicza.
Następny cel to Cmentarz Łyczakowski,najstarsza zabytkowa nekropolia Lwowa.Jest miejscem pochówku wielu zasłużonych dla Polski i Ukrainy ludzi kultury, nauki i polityki. Na cmentarzu znajduje się wiele zabytkowych nagrobków o wysokiej wartości artystycznej, przedstawiających alegoryczne postacie i wizerunki zmarłych, a także liczne kaplice, edykuły, kolumny i obeliski, w różnych stylach. Integralną częścią cmentarza jest Cmentarz Orląt Lwowskich.
Wieczorem idziemy do knajpki. Potem do drugiej itd.