Geoblog.pl    gucio    Podróże    Austria,Włochy,Niemcy - Salzburg,Mediolan,Norymberga    Salzburg - miasto Mozarta.
2019

Salzburg - miasto Mozarta.

Austria
Austria, Salzburg

Do Salzburga mam około 1160 km w/g nawigacji 12 godz. jazdy. 90% to jazda autostradą dlatego zdecydowałem się pokonać trasę w jeden dzień. Już za Gnieznem jadę drogą szybkiego ruchu a przed Poznaniem wpadam na autostradę. Autostradami mam jechać aż do Salzburga. Niestety są problemy. W Niemczech na autostradach roboty drogowe. Co kawałek ograniczenia prędkości a za Monachium ogromny korek bo z trzech pasów zrobił się jeden. Po 15,5 godz. jazdy jestem w Salzburgu. Do hotelu łatwy dojazd. Po zameldowaniu jedziemy trolejbusem do centrum. Salzburg to połączenie słów “sól” (Salz) i “zamek” (Burg), które razem tworzą nazwę “Zamek solny”. To alpejskie miasto w Austrii kojarzone przede wszystkim ze swoim znamienitym mieszkańcem Wolfgangiem Amadeuszem Mozartem. Salzburg położony jest na wysokości 424 metrów nad poziomem morza i otoczony jest niesamowitymi górskimi krajobrazami.
No i zaraz po wyjściu z trolejbusu zobaczyliśmy Dom Urodzenia Mozarta. Tu na trzecim piętrze urodził się Mozart. Do środka nie wchodzimy bo już zamknięte ale w mieście wszystko podporządkowane jest pod Mozarta. Jest wieczór więc spacerujemy po urokliwych uliczkach przy okazji zapominając o trudach podróży.