Geoblog.pl    gucio    Podróże    Dania, Szwecja - Kopenhaga, Malmo    Kopenhaga c.d.

Kopenhaga c.d.

Dania
Dania, København

Następny dzień w Kopenhadze rozpoczynamy na Kongens Nytorv dokąd dowozi nas metro. To świetne miejsce na początki wycieczek. Wychodząc z metra widzimy gmach Banku Duńskiego ale w remoncie tak jak i część placu. Brzegiem kanałów idziemy do Amaliehaven czyli Ogrody Amelii. Ogrodami przechodzimy do kompleksu Amalienborg. To cztery barokowe pałace na jednym placu gdzie pośrodku stoi konny posąg Fryderyka V. Przed każdym z czterech pałaców stoją na straży gwardziści królewscy. Na chwilę wychodzimy z placu aby zobaczyć Żółty Pałac w którym mieści się biuro królewskiego szambelana.Wracamy na plac i udajemy się w stronę Kościoła Marmurowego. Kościół wyróżnia się największą kopułą w Skandynawii.Idąc dalej napółnoc w kierunku symbolu Kopenhagi mijamy cerkiew pw,św.Aleksandra Newskiego nieco dolej Muzeum Historii Medycyny a obok katedra św.Ansgara- najstarszy rzymskokatolicki kościół w Kopenhadze. Muzeum Rzemiosła Artystycznego to ostatni obiekt naszego zainteresowania na tej ulicy. Teraz przechodzimy do parku Churchilla. Na skraju parku zatrzymujemy się przy fontannie Gefiony a następnie przechodzimy do kościoła św.Albana gdzie pani nam wręcza w języku polskim informację o historii tego kościoła. Wychodząc oddajemy kartkę wraz o małym datkiem na kościół. Miłe to było i nic nachalnego . Teraz już tylko spacer nadbrzeżem do Małej Syrenki. Symbol Kopenhagi niczym specjalnie nie zachwycił ale przecież to obowiązkowy punkt każdego turysty. Pospacerowaliśmy jeszcze trochę w okolicy bo widoki wspaniałe mimo złej aury. Zimno i pochmurnie ale co to dla nas. Wracając zwiedzamy jeszcze twierdze Kastellet.Wchodzimy Bramą Norweską a wychodzimy Królewską. Obecnie są to tereny spacerowe dla mieszkańców jak i turystów. Pora zrobić przerwe i jedziemy na obiad.
Na drugą część dnia jedziemy zwiedzić Christians Havn i Holmen.Wychodząc z metra trafiamy na mały ryneczek Christianshavn Torv. Kilka straganów z owocami i kilku hippisów z …., rupieciami. Jest też grupa trzech rzeźb Pomnik Grenlandii. Z daleka już widać wieżę kościoła Najświętrzego Zbawiciela do którego się spóźniliśmy kilka minut i był już zamknięty. Z wejścia na wieżę kościelną zrezygnowaliśmy ale widzieliśmy odważnych którzy się wspinali na sam szczyt.Niedaleko od kościoła jest Wolne Miasto Christiana. To takie miasto w mieście. Ośrodek kultury młodzieżowej i alternatywnej ale przede wszystkim miejsce handlu miękkimi narkotykami. Niestety zakaz fotografowania więc fotek brak. Ogólnie nie podobało mi się tam. Takie slumsy. Bród, smród itp. Może gdybyśmy zapalili odczucia byłyby inne. Spacerując brzegami kanałów doszliśmy do gmachu Nowej Opery.Wracając do metra zaglądamy jeszcze do kościoła Christians Kirke ale też już zamknięty więc jedziemy do hostelu.
Późnym wieczorem jedziemy do centrum zobaczyć Kopenhage nocą.