Geoblog.pl    gucio    Podróże    Austria, Czechy - Krems, Melk, Wiedeń, Praga    Wiedeń

Wiedeń

Austria
Austria, Wien

Dojechaliśmy wykończeni.Zregenerować siły i od jutra ruszamy na Wiedeń.
Jak większość rozpoczynamy od Stephansplatz.Po zwiedzeniu katedry św.Szczepana jako że jesteśmy z Torunia idziemy do kościoła Zakonu Krzyżackiego.Po wyjściu udajemy się na słynny deptak Grabon z Kolumną Zarazy a potem skręcamy do kościoła św.Piotra aby następnie zwiedzić Hofburg.Jeszcze jedna rezydencja Habsburgów do zwiedzenia to pałac Schonbrunn.
Dziś w planach zwiedzania to Parlament, Ratusz, kościół Votivkirche. Po drodze mijamy wiele innych pięknych zabytków ale nie sposób je wszystkie wymienić.Po południu jedziemy na Wieże Dunajską zobaczyć panorame Wiednia.
Dziś jedziemy metrem na Karlsplatz i rozpoczynamy od pawilonu secesji z kopułą ze złoconych liści laurowych.Kawałek dalej kościół św. Karola Boromeusza.Budowla sakralna z potężną włoską kopułą i dwoma filarami na wzór bizantyjski.Mijamy pomnik żołnierza Armii Czerwonej i kierujemy się w strone Belwederu.W pięknych ogrodach belwederskich można naprawde odpocząć.Tak nam się zachciało odpoczywać że w drodze powrotnej wchodzimy do następnego parku i przy pomniku J.Straussa żałujemy że nie puszczają tu muzyczki.