Geoblog.pl    gucio    Podróże    Litwa - Kowno, Wilno i Troki    Kilka dni w Wilnie

Kilka dni w Wilnie

Litwa
Litwa, Wilno

Po południu docieramy do hotelu.Hotel troche daleko od centrum ale przy hotelu przystanek autobusowy.Rankiem następnego dnia nabywamy bilety w autobusie u kierowcy /trochę droższe/ i jedziemy do centrum.Prospektem Giedymina dochodzimy do wzgórza Giedymina.Mijamy pomnik króla Mendoga i wspinamy się na zamek.Wstęp na baszte płatny za to piękne widoki.Schodzimy na Plac Katedralny gdzie jest przepiękna bazylika z dzwonnicą.Ulicą Zamkową wchodzimy do starówki mijając liczne kościoły,cerkwie, ratusz i inne wspaniałe budowle dochodzimy do kaplicy Ostrobramskiej.
Następny dzień-niestety pada deszcz.Cmentarz na Rossie jeszcze smutniejszy niż zwykle.Leje cały dzień więc jedziemy do perełki Wilna."Kto nie widział Piotra i Pawła ten nie był w Wilnie"
Ostatni dzień w Wilnie i znowu pada.Zmieniamy plany zwiedzania bierzemy parasole i w droge.Cerkwie,kościoły /już mylą się nazwy.,Republika Zarzecze-ciekawa Konstytucja /41 punktów/.Punkt 3 "Każdy ma prawo umrzeć,ale nie jest to wymagane".